شمع

روشن کردن شمع در خانه چه فوایدی دارد؟

روشن کردن شمع

روشن کردن شمع در خانه فواید بسیاری دارد که ما در اینجا به ان اشاره می کنیم.پس تا انتهای مقاله با ما باشید و نظرات خود را نیز ارسال کنید.

 

شعله شمع چگونه به ما کمک می کند تا ذهن ارامی داشته باشیم؟

روشن کردن شمع

بیشتر مردم در روزهایی که می‌خواهند استراحت کنند یا استرس را از بین ببرند، شمع‌ روشن می کنند.شمع‌ها به شیوه‌ای کاملاً منحصربه‌فرد، پیام‌های عاشقانه، اشتیاق، امنیت، گرما، امید، معنویت، رمز و راز را منتشر می‌کنند.

نور کمی که ازسوی شمع می آید توسط  حس بینایی شما گرفته می شود و مستقیماً برای پردازش به مغز شما ارسال می شود. به دلیل ارتباط ما با نور شمع، بدن شروع به استراحت می کند – به احساس عاطفی و فیزیکی ما کمک می کند.

اگرچه شمع‌ها نمی‌توانند حس خواب را القا کنند، اما گفته شده  که فشار خون (و در نتیجه استرس) را کاهش می‌دهند و قبل از اینکه بخوابیم، آرامش را برای ما به ارغوان می اورد . بسیاری از شمع‌ها از مواد و رایحه‌هایی استفاده می‌کنند که وقتی سوزانده می‌شوند، به روش‌های مختلفی روی ما تأثیر می‌گذارند که دوباره می‌تواند ما را به حالت آرامش برساند.

شمع های معطر برای کاهش اضطراب

شمع ها از نظر علمی ثابت شده اند که ما را آرام می کنند.شمع‌های معطر قرن‌هاست که در همه مراسم مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا باعث بهبودی، تقویت مراقبه و پاکسازی انرژی می‌شوند. کیفیت ملایم و مسحورکننده نور آنها، آنها را به کمکی عالی برای هر روتین آرامشی تبدیل می کند.

حس بویایی ما فوق العاده قدرتمند است و نباید آن را دست کم گرفت. بوی شمع معطر بخشی از مغز شما را که با حافظه و خلق و خوی مرتبط است تحریک می کند. از افزایش انرژی گرفته تا تسکین استرس یا حتی افزایش وضوح ذهنی، خواص درمانی ناشی از یک شمع معطر روشن می تواند اثرات روانی داشته باشد. بنابراین، استفاده از شمع در گفتار درمانی حتی می تواند قفل جاده سلطنتی ناخودآگاه را باز کند.

مطالعه ای که توسط کویل و گرین (2009) انجام شد، گزارش می دهد که عدم تعادل سلامت روانی مانند افسردگی را می توان با استفاده از شمع ها و روغن های معطر بهبود بخشید. به عنوان مثال، شمع های معطر خاص می توانند به کاهش احساس ترس و اضطراب، کاهش استرس و بهبود خلق و خوی کمک کنند.

شمع برای کاهش اضطراب

 

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که با درک تأثیرات مختلف رایحه های مختلف، می توانید روحیه خود را کنترل کنید و شمع مورد نیاز خود را روشن کنید؟ در اینجا چند شمع معطر وجود دارد که می توان از آنها برای حمایت از اضطراب یا استرس استفاده کرد:

 

اسطوخودوس – ذهن و بدن را فوراً آرام می کند

دارچین – به شما احساس شادابی می دهد

پرتقال – استرس را کاهش می دهد

لیمو – خلق و خو را بهبود می بخشد

سیب – اضطراب را کنترل می کند

نعناع – ذهن شما را بیدار می کند و تمرکز را افزایش می دهد

کندر – به مبارزه با اضطراب کمک می کند و استرس را تسکین می دهد

چوب صندل – بدن و ذهن را آرام و آرام می کند

وانیل – سطح شادی را افزایش می دهد، خلق و خوی شما را بالا می برد و احساس آرامش و شادی را تحریک می کند

 

نکاتی برای افزایش حس آرامش

توصیه من به کسانی که می خواهند احساس آرامش خود را افزایش دهند این است که یکی از موارد زیر را امتحان کنند:

مدیتیشن روزانه، فضای خود را با نور شمع تقویت کنید

عطر آرامش مورد علاقه خود را بنوشید و با یک کتاب دوست داشتنی پایان دهید

استفاده از نور شمع با یک برنامه ورزشی آرام مانند تمرکز حواس، تای چی یا یوگا

چرا خودتان آن را امتحان نمی کنید؟ پس از یک روز طولانی و پر استرس، با روشن کردن یک شمع رایحه درمانی، استرس را از بین ببرید و اجازه دهید رایحه آن شما را به مکانی آرام بخش ببرد، جایی که می توانید استراحت کنید و از بقیه روز لذت ببرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 13 =