پارافین

پارافین شمع سازی از کجا بخریم ؟

پارافین شمع سازی

پارافین شمع سازی از کجا بخریم ؟ فروشگاه هایی بسیار زیادی وجود دارند اما برای خرید مطمئن می توانید هم اکنون از طریق این سایت اقدام نمایید.

پارافین شمع سازی از چه عناصری تشکیل شده است ؟

پارافین شمع سازی

در واقع پارافین مخلوطی از هیدروکربن های اشباع شده است که در ساختار خود دارای تعداد زیادی کربن می باشد. پارافین استخراج شده در مراحل اولیه از نفت خام دارای ساختاری مایع و روان می باشد. در پالایشگاه ها این ماده در اثر تقطیر در دماهای بالا به صورت جامد در می آید. در نتیجه باید به این موضوع توجه نمود که پارافین یکی از فراورده های تولیدی از نفت خام می باشد. این ماده دارای کاربردهای بسیار زیادی در صنعت می باشد. ما همواره شاهد استفاده از این ماده در صنایع داروسازی، تهیه پارچه و لاستیک سازی می باشیم.پارافین که یکی از فراورده های نفتی محسوب می گردد جزء مواد اصلی در ساخت شمع محسوب می گردد. این ماده در بازار به دو صورت مایع و جامد موجود می باشد. پارافین مایع با نوع جامد آن کاملا فرق دارد و به رنگ سفید می باشد.

 انواع پارافین شمع سازی

همانگونه که قبلا بیان شد پارافین به دو صورت جامد و مایع در بازار موجود می باشد. پارافین جامد که تحت عنوان واکس پارافین نیز شناخته می شود بیشترین کاربرد را در صنعت شمع سازی دارد. همچنین پارافین دارای نقاط ذوب بسیار متفاوتی می باشد. معمولا در ساخت این محصول از پارافین هایی با نقطه ذوب معادل 60 تا 63 درجه سانتی گراد استفاده می شود. در صنعت شمع معمولا از سه مدل پارافین استفاده می نمایند. این سه نوع پارافین تحت عنوان پارافین های  یک درصد ،سه درصد و کریستالی  در بازار موجود می باشند و مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا در ساخت شمع های قالبی از پارافین های جامد یک نا سه درصد چربی  استفاده می شود. همچنین از پارافین های کریستالی در ساخت شمع های دست ساز استفاده می شود و پارافین های کریستالی نیز در ساخت شمع های تزیینی مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =